Octa+ energieleverancier
Over Octa+
Octa+ is een Belgische energieleverancier van elektriciteit, aardgas en stookolie voor particuliere en professionele klanten. Het bedrijf beschikt ook over een uitgebreid netwerk van tankstations. Het is een Belgisch familiebedrijf opgericht in 1881. Het onderscheidt zich van zijn concurrenten doordat het als eerste zowel elektriciteit, aardgas, brandstof als stookolie begon te leveren.
De hoofdactiviteit blijft echter nog steeds de levering van fossiele brandstoffen, het energietype waarmee het allemaal begon. Toch wil de onderneming een veelzijdige en gediversifieerde energieleverancier worden.
De leverancier is actief in heel België en richt zich tot particulieren en professionals.
Geschiedenis:
- 1881: oprichting van de onderneming Becquevort, gespecialiseerd in de distributie van steenkool.
- 1945: overname door Gérard Rigo en uitbreiding van de activiteiten met stookolieleveringen.
- 1986: Becquevort opent zijn eerste tankstation.
- 1995: Becquevort, dat op dat ogenblik 52 tankstations telt, verandert van naam en wordt Octa+.
- 2000: fusie met Avia Brouw, een onderneming die actief is in de groothandel van aardolieproducten. Langzaam maar zeker wint de groep aan bekendheid en verwerft hij zelfs een bevoorrechte marktpositie door de overname van 115 stations van Burmah.
- 2010: de groep blijft zijn distributienetwerk voor stookolie en brandstof uitbreiden en herziet regelmatig de tariefplannen voor elektriciteit en gas.
Octa+ producten
Octa+ biedt een tamelijk complete tariefkaart voor elektriciteit en aardgas. Die bestaat uit drie producten die inspelen op de klassieke consumentenbehoeften: Fixed, Clear en Dynamic
✓ Fixed voor elektriciteit en gas
Het vast product van Octa+ biedt volledige gemoedsrust. De prijs voor elektriciteit en gas blijft een jaar lang dezelfde. Het contract zelf is een contract van onbepaalde duur.
✓ Clear voor elektriciteit en gas
Clear is een variabel product met maandelijkse indexatie. De prijs voor je energie wordt dus elke maand aangepast in functie van de marktprijzen. Ook hier gaat het om een contract van onbepaalde duur. Facturen worden verstuurd per e-mail. De klantendienst is bereikbaar via de standaardkanalen, m.a.w. telefonisch, per e-mail, via de webite, sociale media en WhatsApp.
✓ Eco Fixed en Eco Clear voor elektriciteit en aardgas
Of je nu kiest voor een vast (Fixed) of een variabel (Clear) contract, in beide gevallen kan je opteren voor een Ecotarief. In dat geval ben je zeker van 100% groene elektriciteit.
✓ Dynamic voor elektriciteit
Octa+ biedt een dynamisch tarief voor klanten in Vlaanderen die over een digitale meter beschikken. Het gaat over een variabel tarief dat, in tegenstelling tot een normaal variabel tarief, elk uur wordt aangepast in functie van de elektriciteitsprijs op de Belpex-beurs. De evolutie van de marktprijs wordt dus op de voet gevolgd!
Aanbiedingen vergelijkenExtra diensten om te besparen
Voor extra klantenbinding biedt Octa+ bijkomende diensten, zoals de tankkaart Octa+ HybridCard en ook de EV-Charge laadpas. Met de EV-Charge laadpas kan je je elektrische wagen herladen. Met de HybridCard kan je naast elektrisch laden ook brandstof tanken. Je ontvangt een interessante korting met beide kaarten.
Met de HybridCard kan je terecht in 1.850 tankstations van verschillende merken in België en 2.200 in de Benelux. Voor elektrisch laden heb je toegang tot meer dan 500.000 laadpunten in heel Europa.
Octa+ kan interessant zijn voor jou als…
- je op zoek bent naar een puur Belgische elektriciteitsleverancier met een familiaal aandeelhouderschap
- je al klant bent bij Octa+ voor stookolie of autobenzine en als je ook voor elektriciteit dezelfde leverancier wenst
- je wil kiezen uit een brede waaier producten en communicatiekanalen
Octa+ contacteren
Klantendienst: 02 851 02 51
Adres: Schaarbeeklei 600, 1800 Vilvoorde
Uitgebreide klantendienst
Consumenten die rechtstreeks contact verkiezen, kunnen terecht in een van de drie kantoren van de leverancier. Verder is Octa+ bereikbaar via e-mail, chat, Facebook en WhatsApp.
Octa+ heeft ook een online-klantzone. Dit platform biedt tal van mogelijkheden, zoals de bestelling van stookolie, de aanvraag van een tankkaart en de ondertekening van een gas- of elektriciteitscontract. Klanten kunnen er ook hun facturen raadplegen en hun persoonsgegevens wijzigen.
Betalingen zijn mogelijk via domiciliëring, overschrijving of met Zoomit. Tot slot kunnen klanten ervoor kiezen om hun facturen via post of e-mail te ontvangen. Bij sommige contracten moet je wel een supplement betalen voor de ontvangst van papieren facturen.
Gelijkaardige artikels
De Colruyt Group biedt vanaf nu ook groene stroom en aardgas aan de Walen en Vlamingen. Haar filiaal DATS 24 zal die nieuwe servic…
€ 1.033 is het totale bedrag dat je volgens de laatste cijfers van de CREG kan besparen op je energiefactuur in Vlaanderen in de m…
Vraag je jezelf af of het een meerwaarde is om de hulp van een expert in te schakelen om een contract voor gas of elektriciteit te…
Algemene informatie
- ZoneWALLONIË, VLAANDEREN
- Type consumentParticulier + professional